Sunday, November 28, 2010

Impian boleh je jadi kenyataan!!!


Ahlan wa Sahlan friends!!!...sebelum aku citer panjang2...aku nak ucapkan trimas byk2 la kat korang cz slame ni tak putus2 doakan kebahagiaan aku...hanya Al-Akbar saje lah yang mampu balas jasa korang2 sumer...*terharu* nak jumpe korang satu demi satu memang tak mampu ler cz hidup terikat ngan banyak komitmen lain kan?...so,thru laman sesawang ni lah aku leh expresikan rasa terima kasih tu...nak kol pun bukan ade sume nombor2 korang kan?...okeh...thanks guys n gals~

nah hadiah tuk korang...


okey geng...if korang tertanye2 apesal aku beriye2 wish thanks dalam entri kali ni,jangan terus jump into conclusions yg ngarut2 macam buang tebiat atau sbg nye...mesti ade punye kan?..kan?...kan?...heee~ bukan ape...reason aku nak wish sbab arini akhirnya aku dapat ape yg aku idam2 kan sejak tahun 1996...yakni waktu aku mula melangkah ke alam persekolahan...iaitu alam tadika!!! di mana aku belajar gubah2 tanah liat oleh Pn.Anisah..dapat makan nasi lemak yg sedap...tolong kawan aku abiskan makanan dia...dan belajar mengorat...hahaha!!!
serius la aku ngaku yg aku pena kene lempang ngan classmate aku mase darjah satu cz ngorat dia...hahaha!... kepada Iryani Akhwan...kau memang Hebat sebab lempang aku dulu...hehe... eh...jap2...ni nak cite sal ape je sbnarnye ni?...back to the right track please!...^^~
orait!...to be honest...cita2 aku mase tu....is THIS!!!.......



aku nak masuk universiti sebagai seorang pelajar!...penuntut ilmu yg kehausan ilmu pgetahuan umpama seorang pemain bola yg baru lepas mengejar cristiano ronaldo ataupun arjen robben...laju kot!...hoho~ okey...ngarut..*sila tumbuk muke saye skarang* T__T
reason aku dulu nak masuk u sbab nak blaja...aku nak jadi engineer...DULU LAAA~~
tapi pas bberape belas tahun berlalu...engineer dan aku semakin jauh...nampaknye aku bukan perfect match ngan dia...aku hanye ade kekuatan bahase da
n bukan kekuatan mengire...aku bukan otak kiri...aku jz suke otak2 je...(sejenis mknan yg dperbuat drpd udang)...*yeke??hahah!...
jadi...engineering boleh ke laut lah kau...haha~ namun...selepas aku habis tingkatan 6 kat sebuah sekolah sekitar Daerah Hulu Selangor...aku mule sedar akan kelebihan aku dalam bergaul dengan orang ramai dan alam sekitar...(termasuk monyet,kucing dan sekawan tenuk...)serius!!...kucing seakan2 suke kat aku kot...haha~ tak caye tanye aku skang!!!...hohoho~

jadi En.Fauzi(kaunselor) menasihati aku agar cuba satu kos
nih...(MassCom)....lepas dengar pkataan keramat tu...secara automatik transmission liquidnye...muke aku yg bulat cam donat ni berubah seakan2
polar bear yg sedang b'hibernasi...aku heran seraya berkata "meskom???ape tu En.Fauzi?...tak penah dgr pun..." En.Fauzi berkata..."tak payah la berencik2 ngan saya...panggil cikgu dah cukup"...hahaha~sori2...ni gurau je...huuu~ so...dia pun explain la dari A-F apekah meskom dan syarat2 sume...tapi aku tak minat pun...DULU!!!diulangi...DULU!...so aku tak apply 1st intake course yg tu mase online UPU...nak dpendekkan citer...1st intake aku tak dapat cz da penuh..aku besar sgt so xmuat lah nak masuk kan...isk2...*nak diet esok jugak!*T__T
then luckily for the 2nd intake...aku apply course tu...n surprisingly!...aku DAPAT!!! YEEEHHAAA!!!!...fireworks 4 me!!!...pom..pom..pom!!! haha~

aku akan start jadi UiTM student next month kalo umur aku
panjang...ntah camne la nasib aku kat sane nnti....mane la tau leh hilang bberape puluh kg ke kan?...hahah~ dat's why la aku wish thanks awal2 tadi cz kalo korang tak doakan aku,mungkin aku tak dapat masuk u!...bak kate boss aku merangkap ayah aku..."kalo kite sabar dalam melakukan satu2 hal tu...Insya ALLAH berkesudahan yg baik cz ALLAH sayang hamba2 Nya yg sabar.." Ayah!..i ♥ u!!...Mama pun!!...muah2...huhu~

orait...U da dapat...Insya ALLAH aku akan wat the best utk impian aku yg sterusnye...which is.....THIS!....

Subaru Impreza Wrx Sti Ver.9 Spec C


The Interior

Aku obses giler kot ngan menatang nieh skang...minat tul aku tgk nye...huhu~ kalo dapat nieh bawak tido kalo leh...haha~ so...aku akan cube sedaye upaya aku tuk dapatkan menatang ni dulu...then rumah...pastu haji...pastu tlg orang susah...pastu pencen...kawin???ermm...ntah la...cam malas lak...haha~pape pun...jz nak kongsi ngan u all...walau ape pun impian korang...do your best to get it!...usaha tak kenal penat...penat pun tak kenal usaha.tu..kalo dorang kenal mesti kte nmpak dorang hangout sme2...kan?...haha~senget!!...usaha la smpai dapat sebab...macam tajuk entri ni...Impian boleh je jadi kenyataan!!! Yeah~!....thx 4 reading!...ilalliqa' maal salamah~ ^^


6 comments:

  1. yeah! congrats!
    blaja rajin2 okeyh!
    jgn culture shock kalau x mau kene penerajang sama saya! hahaha..

    p/s:
    woot! woot!
    dh ade blog skrg. ngeee.. :D

    ReplyDelete
  2. hahhaha...selalu la update n lawat belog orang...i dah tkr url...datang ehh..http://coolgiggles.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. salam...akk dh tag nm awak dkt link ni....jom joint!!
    http://sayanazrina.blogspot.com/2010/12/jom-bloglarian.html

    ReplyDelete
  4. Fza: huuuu~ sila jangan penerajang diriku ini...T__T *merayu~haha!

    hehehe~ da de blog..yeay!

    Siska dear: bz lah u...^^ i will!...of cz~

    sis nina: THANKS!!!!!

    ReplyDelete
  5. congrate dpt u =)
    kt s.alam laa kan kalo mass kom??
    da dekat sgt ngan fac kte..^__^

    ReplyDelete
  6. ouh....ya ke?...hehe...u fac mane???

    ReplyDelete