Sunday, January 2, 2011

Jejak Pertama di UiTM Shah Alam

Assalamualaikum semua bloggers!...
entri kali ni aku nak cite pasal pengalaman aku semasa mula2 menjejakkan kaki ke alam universiti lah...uhuuu~ *ayat canggih* haha!

okey...27/12/2010 aku register di kolej Jati di Seksyen 2 Shah Alam...agak berdebar2 perasaan tatkala menjejakkan kaki kanan aku di atas bumi Shah Alam ni..*ayat canggih lagi* hohoho... kebanyakan budak masscom dari pelbagai bidang ditempatkan di kolej aku...kolej ni Hostel tau!...jgn salah anggap plak...then...semasa taklimat 1st,kami diberitahu bawasanye minggu orientasi kami iaitu Minggu Destini Siswa akan bermula serta merta...so,malam tu dah mula acara2 kerohanian lah...huhu~ *sangat mengantuk dgr ceramah!*

banyak gak aktiviti tuk aku taip tapi disebabkan kemalasan tuk elaborate satu persatu,aku ringkaskan jelah...bole dikatekan 80% tentatif dipenuhi ngan sesi taklimat n ceramah jer...*lagi sekali bosan* hahahaa~ okey...ape2 pun...pengalaman terbaik sepanjang program ithu ialah...aku dapat bersalaman ngan mantan Perdana Menteri Malaysia yang ke-5 iaitu Pak Lah...uhuuu~ tapi ape2 pun...paling tak dapat dilupakan ialah persembahan tuk malam terakhir kami sebagai pelajar baru diraikan dengan persembahan dari setiap kolej...dimane persembahan kolej kami mendapat sambutan luar biasa dari siswa2 n siswi2 lain...hehehehe~ Jati Hebat!!!

ape yg aku belajar sepanjang MDS ialah nilai kerjasama sebagai satu pasukan tu amat penting...komitmen daripada setiap ahli itu sangat prior!...tanpa komitmen,satu2 tindakan tu takkan berhasil...aku sebagai leader pelajar baru kolej Jati sangat berterima kasih la kepada semua sahabat2 atas kerjasama...*ayat MPP nieh*..hohoh~

semoga semua student baru dapat menghayati bait2 perkataan dalam lirik lagu Warisan Warga UiTM dan lagu UiTM di hatiku...banyak maksud mendalam dalam tu...kalo kite leh faham lirik tu,Insya ALLAH kite sume akan menjadi mahasiswa yang bukan saja cemerlang dalam akademik,malah sahsiah juga...sepatutnya kita muhasabah diri la...pikir balik pengorbanan ibu bapa sume...bukan ape...aku risau gak tgk statistik pembuangan bayi dalam kalangan pelajar2 IPT ni...memang la muda cuma sekali..tapi beringat la k???...jgn sia2 kan kehidupan woi...

k lah...kite doa same2 agar sem 1 nie kite leh score betul2 n dapat DL...uhuuu~ sem depan leh apply JPA!!! ngahahahaha! pakcik KAYO!!!ngeeee....

okey dearest bloggers,next time aku update lagi...take care!...


*nota kaki bigfoot-I MISS U PANADOL!*


5 comments:

  1. haha..ayat xleh blah...budak masscomlah katakan...hahaha..jemput ziarah blog ana...
    http://haniffuosman.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ouh...thanks prof...huhuhu~
    sila beri tunjuk ajar yaaa~ :D

    ReplyDelete